Under en udstationering kan der opstå mange forskellige behov for sparring og støtte. Vores kompetenceenhed tilbyder støtte, rådgivning og akut hjælp til de udstationerede samt supervision til den udsendende organisation eller virksomhed.
Vores tilbud under udstationeringen:
- Onlinesamtaler ved behov
- Akutte onlinesamtaler
- Behandling ved hjemkomst
Onlinesamtaler
Vi anbefaler en fast årlig samtale til den udstationerede medarbejder og eventuel partner. Hvis familien er udstationeret sammen, bliver der spurgt ind til børnenes trivsel under den årlige samtale, og der er mulighed for, at børnene også kan få en samtale.
Ved faste årlige samtaler kan problematikker, der ellers kunne vokse i løbet af udstationeringen, tages i opløbet. Der inddrages elementer fra Par-tjek og elementer fra børnebogen i den årlige samtale, så trivsel sikres bedst muligt. Er der behov for opfølgning, aftales dette med den pågældende virksomhed eller organisation.
Online samtaler – ved behov
Derudover vil der også være mulighed for online-samtaler, hvis der opstår problemer undervejs. Det kan være online forløb, hvor der fx gives stress- eller depressionsbehandling, parterapi eller samtaleforløb med børn. Det kan også være en enkelt onlinesamtale som hjælp til afklaring af problemstillinger m.m.
Online samtaler – akut behov
Skulle der opstå et akut behov eller en krise, tilbyder vi online krisehjælp inden for 48 timer. Skriv i henvendelsen, at der er tale om et akut behov og beskriv situationen.
Behandling ved akut hjemkomst
Hjælp ved akut hjemkomst hos psykolog eller psykiater aftales i det enkelte tilfælde mellem pågældende virksomhed eller organisation og medarbejdere i Kompetenceenhed for Udstationerede. Vi tilstræber, at der er en sammenhængende og kontinuerlig kontakt til ressourcepersoner i Kompetenceenhed for udstationerede, så de udstationerede i krisesituationer, bliver mødt af hjælpere, der kender til dem og deres livssituation.
Supervision og undervisning til HR ansvarlige
Vi tilbyder rådgivning, undervisning og supervision til organisationer og virksomheder under medarbejderes udstationering. Dette kan være enkeltsags-supervision, skriftlige udtalelser og erklæringer eller foredrag i organisationer og virksomheder.
Priser
Betaling af ydelser ved udstationering kan foregå som egenbetaling eller arbejdsgiverbetaling.
Arbejdsgivere har mulighed for skattefrit at dække behandling for medarbejdere med arbejdsrelaterede problemstillinger.
Sundhedsforsikring
Flere forsikringsselskaber dækker kortere behandlingsforløb. Følgende forsikringsselskaber har for eksempel dækket behandling i afdelingen: Codan, Gouda, Ihi Bupa, Købstædernes Forsikring, Mølholm, PFA, Skandia, Topdanmark.
Kontakt eget forsikringsselskab for at høre om mulighederne.
Praktiske informationer
Onlinesamtaler vælges i kontaktformularen. Du vil derefter blive kontaktet via din mail af din behandler, der både giver dig en tid og i en særskilt mail sender dig et link til oprettelse af din bruger i det sikre videoprogram wecare.software. Det er ganske enkelt at oprette en bruger i videoprogrammet.Programmet fungerer bedst via firefox browseren. Husk inden første samtale at slå både mikrofon og kamera til. Når du har oprettet en bruger får du en mail i din mailboks om, at der er oprettet en tid til dig i wecare. Denne bekræfter du bare, og derefter bliver du ringet op på den aftalte tid
Akutte hjemkomstsamtaler forgår på vores adresse i København:
Østergade 5, 1. sal. 1100 Kbh. K. (2 min. fra Kongens Nytorv/Metro)
Regler ved afbud, udeblivelse og ændringer
Husk at læse vores regler om afbud, udeblivelse og ændringer, som du kan finde her.
Ønsker du at bestille en tid til en samtale, bedes du udfylde felterne via formularen i boksen og vælge hvilket tilbud, du ønsker. Herefter vil vi kontakte dig inden for senest 1 uge.